mandag den 22. juli 2013

Salutos komencantoj


- Saluton, mi estas Hanne

- Kiu estas?

- Mi estas felica

- Ankau mi


Åhgudjøssesdumildeihimlene hvor mange sprog skal jeg dog lære at sige denne slags ligegyldigheder på, og hvorfor er det altid sådan et begynderkursus starter??????

Hvorfor ikke begynde sådan her:

-       Hjælp
-       Er her mennesker?
-       Jeg er et menneske
-       Hjælp

eller

-       Lyt
-       Hvem taler
-       Der er ord
-       Hvad betyder de ord?

eller

-       Har du fisk? 
-    eller brød 
-    eller vin?
-       Skal vi spise sammen?

   eller

    - Ville du også ønske du var et bedre menneske?
    Eller er du egentlig meget tilfreds?

eller

-       Er du tørstig
-       ja
-       mangler du et sted at overnatte
-       ja
-       har du penge
-       nej

eller

-       hvor i alverden kommer alle de får fra?
-       bjergene
-       er der andre dyr i bjergene
-       ja

eller

- Lad os se
Vi finder ud af noget

eller
  
-       Hvad er det smukkeste ord du kender
-       Rabarbara

eller

Hvornår kommer sommerfuglene?
til Danmark?
Det ved jeg ikke
Har du set månen?

eller 

Forstyrrer jeg?
Vil du helst være alene?
Undskyld jeg forstyrrede dig
Jeg kan godt forstå du gerne vil være alene nogle gange


       





Ingen kommentarer:

Send en kommentar