torsdag den 18. juli 2013

Et kuriosum

Som kuriosum kan det berettes at (min eks) Steinn og Helgi blev observeret i fortrolig samtale ved resterne af Grettirs hytte på toppen af Drangey, min pålidelige men fåmælte islandsktalende kilde har oplyst mig, at samtalen drejede sig om ægteskabelige råd (min ikke islandsktalende og til tider pålidelige kilde er fætteren), oppe fra (to meters højde, og tilsvarende bredde) naturligvis, og ned, og jeg er min egen kilde (som jeg i skrivende stund tillader mig at stille mig skeptisk overfor) når det drejer sig om erfaringen af at blive klasket i numsen, løftet op i luften, kastet ned på ryggen i græsset og overdynget med (tilsyneladende) glædeskys og skønne ord af selvsamme Steinn (og stadigvæk eks), som jeg skiltes fra dagen før i en strøm af had og gensidige forsikringer om aldrig at se i hinandens retning igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar