fredag den 19. juli 2013

Island - a wrote story, snart med pixl og nyt fra Andalusien

Mens jeg venter på det tabte selskab: Jeg er Hanne og befinder mig i Vesturgata 53b, 101 Reykjavik, Jussi og drengene drøner afsted på ringvejen i afis gamle bil; Fætter, May og Saga så jeg sidst ved vejen til Holmavik. Her er gråvejr, støvregn og vind. Jeg har hjulpet med at pakke velkomstmapper til 1149 esperantister, der i disse dage tjekker ind i Reykjavik til årets Esperanto Kongres. Jeg har gået en tur på Laugarvegur, købt nye gamle sko i en genner, og en sweater. Jeg savner min Esperanto-bog og Oskar Arnis rejsefortællinger/kortprosa/slægtssaga/bog, som jeg har været ved at oversætte de sidste fem år, de (bøgerne) ligger i en plastikpose inderst i baggagerummet, der vel nærmer sig vejen til Holmavik, hvor Jussi og drengene måske - hvem ved - støder på Fætter May Saga. Lad mig annoncere en blogudvidelse under opsejling: "Island - a wrote story, nu med pixl og nyt fra Andalusien" (jeg har købt et lommekamera og Methe er flygtet til Andalusien)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar