onsdag den 26. juni 2013

Fætter Kåre, May og Saga

I morgen kommer fætter Kåre, May og lille Saga, det glæder jeg mig meget til, blandt andet fordi Methe har lovet at bage banankage i anledningen, men jo især fordi de er fætter Kåre, May og lille Saga, de befinder sig forhåbentlig godt et sted i Nordatlanten mellem Thorshavn og Seydisfjordur, hvor vi så alligevel ikke kommer og henter dem, fordi bilen er optaget, fordi Björns oldefar og oldemor skal køres fra plejehjemmet til deres hus og tilbage igen, og det er helt indiskutabelt et mere nobelt og værdigt formål for en gammel Saab eller Opel eller hvad den nu er for en, Afis (bedstefars) gamle bil, som vi har fået lov at låne, og der var i virkeligheden heller ingen særlig grund til at køre helt til Seydisfjordur, siden de nævnte med fætter i front, eller May eller Saga måske nærmere, ankommer i egen bil og jeg har allerede ti gange fortalt dem at de skal finde Jensens Hus i Eskifjordur, at det er et historisk hus, et fredet hus, at det er det ene af to sorttjærede træhuse i Eskifjordur, jeg har vist dem et billede, alligevel nager det mig, for Jensens Hus er ikke et ud af to, men et ud af fire, og så ovenikøbet det af de fire der ikke er umiddelbart synligt fra hovedgaden på grund af sin klejnhed og lupinerne og ikke mindst på grund af det foranstående sorttjærede skrummelskur med et blikfang i sit shiny røde røde tag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar